maandag 17 november 2014

Met potlood....



Hebben jullie dat ook? Als je iets schrijft met potlood, dat het dan nog niet zo echt is dan als je het met pen schrijft?  Je kan het dan nog zo lekker weg gummen. Ik wel.. en zeker als er een mooi schriftje bij betrokken is... Dus toen ik van de week begon met een plannetje voor Keetje was dat dan ook met potlood. Nog lekker niet definitief..
Als je een webwinkel hebt ben je eigenlijk iedere keer aan het verzinnen hoe je met je klanten in contact kan komen en blijven. Daar zijn verschillende manieren voor. Je hebt bijvoorbeeld social media: Twitter, Facebook en mijn favoriet op dit moment Pinterest. Maar je kan ook denken aan markten zoals Hip & Handgemaakt, de Handwerkdagen in Zwolle en een plaatselijke markt. Deze vorm van contact vind ik heel belangrijk, want ik weet hoe lastig het is om stof te kopen die je niet eerst even lekker hebt vast gehouden. Of ziet dat je de kleuren (niet)goed bij elkaar gezocht hebt. 
Ik ben dus op zoek naar andere manieren om met jullie, mijn klanten, in contact te komen.
Dus ben ik begonnen om met potlood wat plannen op papier te zetten. Ideeën om uit te werken en samen met de financiële directeur (lees mijn echtgenoot)  eens te bekijken.

Maar ik wil het ook  aan jullie voorleggen. 
Jullie moeten weten dat jullie niet de primeur hebben. Ik zit ineen groep op Facebook en daar heb ik het ook al laten vallen. De reacties die daar kwamen waren veelbelovend en aanmoedigend. Ik moet erbij zeggen dat dit een groep is met veelal Belgische dames en bij hen zijn er al heel veel webwinkels die dat doen. Ik werd al als niet origineel bestempeld.  :-)  
Het is een oud concept maar misschien kan ik het in een nieuw jasje gieten. 
Ik denk er over om thuis party 's te gaan geven. Je weet vast nog wel naar idee van het Tupperware.
Jullie vragen vriendinnen of naaigroep, ik laad de auto vol met stoffen en fournituren (naar jullie wens) en kom bij jullie thuis om een gezellige avond of middag te hebben. Nu kan je heerlijk voelen en de voor jou mooiste combinaties maken. 

Hoe en wat moet nog uitgewerkt worden en is nog in potlood. 
Maar ideeën en tips zijn meer dan welkom.
En ja ik wil ook naar België rijden. Ik denk dat de maximum reistijd rond de twee uur is voor een zaterdag namiddag .
Hoe denken jullie daarover? Is er belangstelling voor?  Zouden jullie mij uitnodigen of willen jullie een gezellige middag in mijn Keet doorbrengen? Dat kan natuurlijk ook!
Ik wil heel graag reacties!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie
groetjes en tot schrijfs.