woensdag 30 mei 2012

De mooiste maand van het jaar !







Tjonge, de mooiste maand van het jaar is alweer bijna voorbij. Al het lichte groen wordt alweer donkerder en we zijn het alweer bijna gewend dat de bomen blad dragen. Ik word altijd zo blij van deze maand, het lijkt wel alsof het bos (waar wij echt heel vlakbij wonen) uit zijn voegen barst van de energie. Iedere dag wordt het groener en wat meer donker in het bos. Ik vind het heerlijk.  Maar de maand juni staat ook op de favorieten lijst, de pioenen en reigersbekgeranium maken de tuin gezellig en als mijn kleine meis niet zo goed kan slapen omdat ze het nog te licht en te warm vindt laat ik haar luisteren naar de merel die het verhaal van de dag aan de avond verteld. En dan hoort ze dat hij antwoord krijgt... van een andere merel, ze luistert en valt heerlijk rustig in slaap.
Ik heb wat foto's gemaakt van de bloemen in de tuin. De papaver boven aan is inmiddels open en als ik de foto naast de tekst nog eens zou maken zouden er ook drie roomwitte pioenrozen op staan die samen met de donkerpaarse Akelei echt een heel mooi plaatje maken. Nu maar hopen dat Juni net zo zijn best doet als Mei. Maar dat zal wel goed komen denkt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie
groetjes en tot schrijfs.