donderdag 22 oktober 2015

Een warme deken voor koude dagen.



Tja 't is weer voorbij die mooie zomer...


Het is alweer tijd voor miezerige dagen, snel donker en nat worden op de fiets... Jammer. 
Maar er zijn ook wel leuke dingen aan het najaar.
Mooie gele en rode bomen, In de Keet je rot schrikken van een heuse eikel regen!
Klinkt als hagel en dan maar hopen dat je niet geraakt wordt op de weg naar het huis. Het klinkt niet echt leuk maar het hoort hier toch wel echt bij de herfst.
Het containers vol eikels op ruimen in een lekker zonnetje samen met man en of kids..
(dan valt het blad nog niet eens) 
Lekker weg kruipen bij de houtkachel, kaarsjes aan en onder een warm dekentje weg dromen. 
Of een goed boek lezen. Misschien wat haken. 
Zo zie je maar in het binnen jaargetijde hoef ik me niet te vervelen. 
De nieuwe collectie van Petit Pan is een herfstfeestje op zich.
Mooi oranje en rood en koel groen en blauw. Ik maakte een heerlijke lappendeken.
Ik gebruikte alle stoffen van de nieuwe collectie en sneed blokken van 15 x 15 cm.
 Ik koos voor een diagonaal patroon en naaide alles aan elkaar. 
De rand werd er aan genaaid en voor de voering gebruikte ik teddy.

En hier is het resultaat:

En nu maar lekker op de bank en laat die donkere dagen maar komen....

Natuurlijk maakte ik ook nog wat buiten foto's 








5 opmerkingen:

  1. Onder deze mooie sprei kruip je toch met plezier! Het is een plaatje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaah! Wat zijn er veel eikels he dit jaar? Ik was vandaag nog in ons caravannetje ik schrok me elke keer een hoedje.
    Je deken is prachtig geworden. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het dekentje ziet er lekker warm uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie
groetjes en tot schrijfs.